Възстановяване на речта след мозъчен инсулт и черепно-мозъчна травма (афазия или дизартрия). Домашни посещения. Логопедичен кабинет - гр.София, офис срещу Централни хали/до метростанция Сердика/
Драги родители,
ако Вашето дете има потребност от консултация с логопед или психолог- нашите специалисти са доказани професионалисти!
Консултациите с логопед се провеждат в офиса на фирмата, а с психолог – в кабинета на психолога, където спокойно ще бъдете изслушани, разбрани и подкрепени – Вие и Вашето дете!
Логопедията е наука, която се занимава с комуникативните нарушения, техните прояви, причини за техните появи както и с лечението им. Науката изучава и проследява хода на тяхното развитие и има за цел максимално да ги отстрани като предостави по-добра възможност на своите пациенти за правилно развитие!
Ранната логопедичната терапия предоставя възможности за компенсиране на комуникативното нарушение или свеждането му до граници близки до нормата за дадена възраст.
Логопедът е специалист по нарушенията на комуникацията, занимаващ се с профилактика, диагностика и терапия на езиковата и говорна патология. Той работи в тясно сътрудничество с медици, педагози, психолози и извърша терапевтично-корекционна дейност.
В зависимост от вида и степента на тежест на проблема, логопедът работи основно в следните направления:
упражнения за тонус и подвижност на мускулатурата на речевия апарат
упражнения за овладяване и подобряване на речевото дишане
работа върху характеристиките на гласа (височина, сила, тембър, гласова атака, интонация, емоционалност и т.н.)
овладяване на техники за контрол над темпа и ритъма на говор
правилна постановка, автоматизация и диференциация на говорни звукове (фонеми)
развитие на всички видове възприятие (зрително, слухово, тактилно-двигателно)
формиране на сензорни еталони (за цвят, форма, големина, време и пространство)
формиране на пълноценни представи за околния свят
развитие на познавателните процеси (възприятие, внимание, памет, мислене, въображение)
езиково развитие – структура и значение на думата, граматически правилна организация и подреждане на думите в изречение и изказване, правилно използване на езика в зависимост от контекста на ситуацията и събеседника
развитие фината моторика на ръцете и подготовка на водещата ръка за писане
формиране на елементарни математически представи
ограмотяване (четене, писане)
подпомагане на деца със специфични проблеми в усвояване на основните училищни умения (четене, писане, математика)
преодоляване на специфичните логопедични трудности при деца със сензорни, интелектуални, соматични проблеми
възстановяване езиковите функции след инсулти и черепно-мозъчни травми (подобряване на комуникацията – говор, писане, четене)
Ако Вие или Вашето дете:
Не може да произнася съгласни звукове;
Заеква, стеснително е, попаднало е в стресова ситуация;
Има общо недоразвитие на речта;
Изпитва небичайно големи трудности при овладяването на четене и писане;
Изпитва трудности или е невъзможно да произнесе правилно цяла дума
Роля и функция на говорния и езиков терапевт (логопед)
Говорният и езиков терапевт /логопед/ има следните задължения:
1 – Превенция
Логопедът работи на всеки етап за предотвратяване на развитието на комуникативни разстройства чрез:
a) обучение
b) информация
c) провеждане на проверовъчни отсяващи процедури, предназначени за ранно откриване на разстройства при деца и възрастни.
d) всякаква друга дейност, подходяща за клиентите и тяхната среда.
2 – Оценка и диагноза
Оценката изисква задълбочено оценяване на функционалните и другите аспекти на комуникативните способности и промяната, настъпваща в тях, при различните клиенти (които може да са се обърнали към говорния и езиков терапевт по своя инициатива, но е възможно да има и други случаи). Трябва да се вземат предвид специфичните нужди на клиентите и тяхното индивидуално социално обкръжение.
Оценяването е продължителен процес и често включва сътрудничество с други научни дисциплини. Логопедът стига до диагнозата чрез обективни тестове и клинично наблюдение, след което изказва хипотеза за същността и продължението на необходимата интервенция..
3 – Интервенция (терапия)
В случай на комуникативни разстройства терапевтичната намеса може да бъде директна или индиректна. Тя включва терапия, рехабилитация и повторна интеграция към социалния живот, както и ранна интервенция, напътствия и консултации. Терапевтичните дейности имат технически, междуличностни и основни социални измерения.
Говорната и езикова терапия се стреми да доведе клиента до най-високото възможно ниво на функциониране и комуникация, което е подходящо за тяхната социална, образователна и работна среда, за да могат те да постигнат или да поддържат един независим начин на живот. Следователно възрастта не е от значение, тъй като разстройствата могат да се появят на всеки момент от живота на човека и могат да бъдат както еволюционни, така и придобити.
Съществена част от интервенцията е оценката на нейната резултатност.
Когато имаме случай на медицинска патология, интервенцията от страна на логопеда може да бъде допълнена с медицинско лечение. Говорната и езикова терапия също така включва и сътрудничество с други програми в един широк мултидисциплинарен контекст.
Заключение
Говорните и езикови терапевти (логопеди) съчетават научното познание и клинични умения, за да постигнат най-доброто възможно решение на проблемите на техните клиенти. Говорната и езикова терапия е една все по-развиваща се професия на кръстопътя на чистата и приложна наука. Следователно в хода на промяната, която съпътства тази професия, тези указания могат да бъдат ревизирани и променени.
Логопед:
д-р Логопедията е наука, която се занимава с комуникативните нарушения, техните прояви, причини за техните появи както и с лечението им. Науката изучава и проследява хода на тяхното развитие и има за цел максимално да ги отстрани като предостави по-добра възможност на своите пациенти за правилно развитие!
Ранната логопедичната терапия предоставя възможности за компенсиране на комуникативното нарушение или свеждането му до граници близки до нормата за дадена възраст.
Логопедът е специалист по нарушенията на комуникацията, занимаващ се с профилактика, диагностика и терапия на езиковата и говорна патология. Той работи в тясно сътрудничество с медици, педагози, психолози и извърша терапевтично-корекционна дейност.
В зависимост от вида и степента на тежест на проблема, логопедът работи основно в следните направления:
упражнения за тонус и подвижност на мускулатурата на речевия апарат
упражнения за овладяване и подобряване на речевото дишане
работа върху характеристиките на гласа (височина, сила, тембър, гласова атака, интонация, емоционалност и т.н.)
овладяване на техники за контрол над темпа и ритъма на говор
правилна постановка, автоматизация и диференциация на говорни звукове (фонеми)
развитие на всички видове възприятие (зрително, слухово, тактилно-двигателно)
формиране на сензорни еталони (за цвят, форма, големина, време и пространство)
формиране на пълноценни представи за околния свят
развитие на познавателните процеси (възприятие, внимание, памет, мислене, въображение)
езиково развитие – структура и значение на думата, граматически правилна организация и подреждане на думите в изречение и изказване, правилно използване на езика в зависимост от контекста на ситуацията и събеседника
развитие фината моторика на ръцете и подготовка на водещата ръка за писане
формиране на елементарни математически представи
ограмотяване (четене, писане)
подпомагане на деца със специфични проблеми в усвояване на основните училищни умения (четене, писане, математика)
преодоляване на специфичните логопедични трудности при деца със сензорни, интелектуални, соматични проблеми
възстановяване езиковите функции след инсулти и черепно-мозъчни травми (подобряване на комуникацията – говор, писане, четене)
Приятели, новият кабинет по лечебна педагогика и логопедия във Варна се намира на адрес ул. "Михаил Колони" 13, в двора (до Шишковата градинка, срещу входа на СОУ "Климент Охридски").
Той е специализиран за консултации и работа с деца и възрастни със затруднения - познавателни, езикови и говорни, сензо-моторни, от гледна точка на антропософската лечебна педагогика и социална терапия.
Логопедична работа с деца и възрастни с методите на лечебната педагогика и социална терапия.